Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2016 07:24 - Фандъкова: Забранявам строежите в градинки
Автор: vilinews Категория: Новини   
Прочетен: 314 Коментари: 0 Гласове:
0



 Строителството в междублоковите пространства в София ще бъдат забранени със закон. Това съобщи кмета на София Йорданка Фандъкова в интервю за "24 часа".
Това е една от промените в Закона за устройство и застрояване на Столична община, която кметството иницира, а правителството я прие в сряда.

Много е важно при новото строителство на високите сгради да се гарантира транспортният достъп. Затова инициирахме и предложихме в МРРБ промени в Закона за устройство и застрояване на Столична община, които вчера бяха приети и от Министерски съвет. Законът е от 2007 г., правени са изменения във връзка със строителството на метрото, но по същество това са първите промени. С тях целим да се въведе ред и да се запазят зелените площи. Това е тема, която вълнува всички. С промените се въвежда нова категория "терени за озеленяване в жилищни квартали" - това са междублоковите пространства, в които през годините са били реституирани много имоти и виждате сега какво напрежение има сред хората. За да защитим тези терени се въвежда тази законова категория, която не позволява строителство в тях", обясни Фандъкова.

Въвеждат се и допълнителни изисквания за издаване на разрешителни за строеж. За сгради над 50 м и разгъната площ от над 20 000 кв. м разрешително ще се дава само, след като Столичният общински съвет одобри обемно-пространствените планове за всеки обект.

 

"Предложихме тази промяна, защото искаме тези проекти да се обсъждат от всички, да участват и гражданите, тъй като Общият устройствен план позволява изграждането на много високи сгради например по булeвардите "Тодор Александров" и "Цар Борис III". За там има проекти, които чакат. Но моето мнение е, че в историческия център на града не трябва да се разрешават високи сгради и също така небостъргачи не бива да спират въздуха от планината Витоша и гледката към нея. Има зони, които са подходящи за такъв тип строителство - например новата висока сграда на бул. "Цариградско шосе". Там се предвижда още една такава сграда и там може да се оформи делови център с модерни сгради", смята Фандъкова.

 

 

 

Друга промяна в закона е



увеличението на отстоянията от съседни сгради при строителството на общежития и апарт хотели. "Такъв е случаят при блоковете 19, 20 и 21 в "Младост", където спрях строителството на подобна сграда. Тя беше обявена като общежитие, което дава възможност за по-малки отстояния и по-малко паркоместа. Всички тези възможности за заобикаляне на правилата ще се преустановят с промените, които предлагаме", обясни Фандъкова.

 

Тя посочи, че един от най-големите проблеми в столицата е застрояването на райони без инфраструктура. "Самата аз живея в такъв район - без канализация и нужните улици, а по-голямата част от тези, които ги има са частни. Така че исканията на хората са основателни, но всичко това струва огромни средства. Единственият начин за придобиване на такива частни улици и имоти е отчуждаване. Например на ул. "Емилиян Станев" в "Кръстова вада", където изграждаме канализация, отчужденията ще стигнат 1 милион лева", разказа Фандъкова.

 

На въпрос дали строителите на жилищни сгради могат да бъдат задължени да обвързват покупката на апартамент с гараж, тя заяви: "В България има изискване при строителството на жилищни сгради за всеки апартамент да е осигурено паркомясто или гараж. Това важи за новото строителство. Проблемът остава за старите сгради и заради броя на автомобилите, защото по тях може да съдим, че всяко семейство има по две коли, а ако децата са големи - и по три. Всички помним началото на прехода, когато много гаражи станаха магазини и кафенета и доста от тях продължават и сега да бъдат такива. Това е проблем, защото колите паркират по улиците. Сега макар и силово - със санкции, антипаркинг колчета, с които сме "украсили" всеки булевард, се опитваме да се справим с този проблем и да освободим тротоарите", обясни Фандъкова.

 

Тя напомни, че със строителството на метрото са изградени три буферни паркинга. "Центърът за градска мобилност има задача да довърши още три - при метростанциите на стадион "Васил Левски", на бул. "Сливница" и Централна гара. Работи се и по изграждане на паркинги в "Надежда" и "Люлин", каза Фандъкова.

" Къде да бъде миграционната служба зависи от МВР". Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова в отговор на въпрос дали не може службата, която е на бул. "Мария Луиза" да бъде преместена, за да не се превръща центъра на столицата в гето, пълно с бежанци. "Районите се променят с развитие на инфраструктура, нови инвеститори и наематели. След като редакцията на "24 часа" се премести тук, съм сигурна, че това също ще окаже влияние върху по-бързата промяна на района", смята Фандъкова. "Когато говорим за бежанците обаче е важно в тези райони да има сериозно полицейско присъствие, за да има повече сигурност за хората. От три години, когато започна първата бежанска вълна, правим периодични срещи с хората, живеещи в районите, в които има центрове за настаняване. Те искат осветление, видеонаблюдение и повече полиция. Затова по бул. "Мария Луиза", Лъвов мост, пл. "Бански" и около Женския пазар има постоянно полицейски патрули и жандармерия", обясни Фандъкова. По нейно настояване Държавната агенция за бежанците е започнала преместването на непридружените млади мъже от афганистански произход, настанени в бежанските центрове в София. От центъра в "Овча купел" вече са преместени всички младежи, отговарящи на този профил.


Модерен градски транспорт, 500 000 души дневно да пътуват с метрото и поне два нови парка - така трябва да изглежда София през 2019 г. Това отговори столичният кмет Йорданка Фандъкова на въпрос как си представя града в края на настоящия мандат, който изтича през 2019 г. Тя беше гост на планьорката на "24 часа" и беше подложена на кръстосан разпит от журналистите и главния редактор на вестника Борислав Зюмбюлев. На въпрос защо е отказала да бъде кандидатът на ГЕРБ за президент Фандъкова отговори: "В Изпълнителната комисия на ГЕРБ дискутирахме всички варианти. Имаше и вариант за моята кандидатура, но категоричната ми позиция е, че само преди година спечелих доверието на голяма част от софиянци с много ясна програма и план за развитие на града. Абдикирането от този ангажимент не би било добре за ГЕРБ като политическа сила, която е поела ясни отговорности. Тези аргументи бяха приети. ГЕРБ има силна кандидатура в лицето на г-жа Цачева - балансиран политик и добър юрист".
На въпрос как тогава си представя София в края на мандата тя обясни, че през 2019 г., когато той приключва, София трябва да има нова метролиния с поне 12 км трасе и общо над половин милион души да ползват най-удобния и екологичен градски транспорт. На двете крайни станции на третата линия - при бул. "Ботевградско шосе" и Околовръстния път се предвижда да бъдат изградени и буферни паркинги. "Метрото променя цели квартали. Това е комплексен проект, който решава много проблеми. Очакваме 90 000 тона вредни емисии годишно да бъдат спестени след пускането на третата линия", обясни Фандъкова. През 2019 г. средната възраст на автобусите в градския транспорт трябва да е 7 г. "Изпълняваме амбициозна програма за модернизация на градския транспорт. Вече доставихме първите 126 нови автобуса, а тази година - още 110. Започваме процедура за покупката на още 30 нови автобуса. След седмица пробно ще тестваме и електробус, който ще се движи по линия 84. Знаете, че сме планирали да закупим и електробуси. До 2019 г. трябва да имаме обновени трамвайни трасета и още нови трамваи, ремонтирани булеварди и улици", каза Фандъкова. Тя подчерта, че сред най-важните приоритети е поддръжката и развитието на зелената система. "Започва процедурата за избор на изпълнител за възстановяването на 8 дка от парк "Въртопо" в "Младост". Всеки, който живее наблизо знае, че сега това е едно неприятно място. Имаме готов проект за изграждане на алеи, детски площадки, мост и осветление. Тези мерки трябва да бъдат изпълнени през 2017 г. Започна проектирането и на нов парк в "Дружба" покрай езерото", каза столичният кмет. По думите й обновените училища и детски градини са "една от запазените марки на нашия екип и мисля, че никой не може да го отрече".  През 2019 г. едно от знаковите за София места - пл. "Света Неделя" трябва да е с нова визия. "В момента там приключват археологическите проучвания на останките от древна Сердика, които са под площада. Главният архитект има за задача да привлече добри европейски специалисти, които да проектират новата визия на площада. Вече имаме разговори с различни архитекти и очаквам да имаме избран екип.

Копирано от 24chasa.bg



 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vilinews
Категория: Други
Прочетен: 313410
Постинги: 1358
Коментари: 72
Гласове: 56
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930